Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Obehagligaste spelupplevelserna?


  • Prey
  • Prey
Alien: Isolation och P.T var riktigt obehagliga. Vart tvungen att köra med en polare ^^
_-_--_---/\-_--_/\_---_--\o/_---_--_-_ Swim, swim little man, swim away from the sharks, you have to save yourself!
  • 0
  • over
  • over
Alone in the dark, bara för arr jag var ganska ung när jag spela det
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Skulle radera en av mina låglevlade karaktärer i Diablo 2 men råkade på något sätt radera min main, usch.
  • 0
när man spelar igenom resident evil 4 för sjutiotretonde gången, och man helt plötsligt blir uppäten av ett sjömonster när man på en brygga bara står och beskådar utsikten! falsett-skrik delux!
  • 0
Hotell(??) källaren i The last of us riktigt jobbigt var det. Första gången man tappar bort ellie om jag minns rätt
  • 0
Var med om en grej för inte så längesedan när jag spelade DmC (5) med hörlurar.. Det var assent och jag hörde ett ljud från spelet som jag inte kände igen och det lät som att det kom bakom mig, så jag skrek högt som tusan mitt i natten. Tur att ingen vaknade.
  • 0
Lickern som smyger omkring i Resident Evil 2.
Why am I Mr. Pink?
  • 0
Jag fick ganska stora obehagskänslor i gruvan i Vanishing of Ethan Carter, framförallt eftersom det var den första gången man fick se något "levande" i spelet. Problemet var att jag såg varelsen, men var tvungen att gå iväg då det kändes märkligt att se något som såg ut som en riktig karaktär, sedan dök han upp mitt framför nyllet på mig och såg läbbig ut.

(Det tål att sägas att jag spelade det klockan 01.00 ute vid havet, det stormade ute och jag hörde konstiga rafsande ljud mot väggen. var tvungen att sätta igång Rayman Legends efter det)

Annars hade xenogears en obehaglig tvist i Soylent System Facilities, men behöver ju inte skriva mer p.g.a. spoiler-risk.
Spelutvecklare och grundare av Pixel Shade "Följ gärna på instagram: pixel_shade"
  • 0
Jag har spelat alla möjliga skräckspel, Silent Hill, resident evil, senaste P. T, Outlast, allt möjligt. Men obehagligaste upplevelsen jag haft var i Day Z av alla spel. Inte för att zombies i spelet är särskilt läskiga. Det var ett scenario där jag blev tillfångatagen av två andra spelare som spelade sina roller väl. De vittjade mina fickor där jag satt på knä på golvet i ett hus med handbojor bakom ryggen. En känsla av utsatthet och hjälplöshet sköljde över mig på ett sätt det aldrig gjort i ett spel eller film tidigare. På något sätt kunde min hjärna inte distansera sig från vad som hände min karaktär. Så om jag ska försöka föreställa mig hur det känns att sitta på knä med böjd nacke och handbojor och inte veta om man plötsligt kommer bli avrättad, så skulle jag dra mig till minnes den stunden i Day Z. Kunde inte ens spels vidare utan var tvungen att snabbavsluta, vilket aldrig hänt mig varken före eller efter det.
Gamertag: II Linus II
  • 0
Fan va grymt Blodpixel! Mer sånt i spel även om jag förstår att det var jobbigt för dig i stunden. Har bara haft ett sånt tillfälle själv och det skrev jag nog för längesen i den här tråden. Doktorn i bioshock...
  • 0
Typ hela Amnesia: The Dark Descent. Annars är ju Condemned en värdig kandidat.
"If you don't have time for the small things, you won't have time for the big things." - Richard Branson
  • 0
Det jag kommer att tänka på är en grej från Condemned 2: Bloodshot. Vill minnas att man kanar ned för ett tvättnedkast och sedan landar i ett rum fullt med skyltdockor. När man väl går ut så hör man precis när man är vid tröskeln något som rispar till. Av ren reflex kollar man bakåt då det var där ljudet kom ifrån. Varenda skyltdocka har då vänt på sig och kollar på dig. Man blir inte attackerad eller så, men obehagligt av bara tusan var det.
Battle.NET: Straholic#2966 | PSN: Straholic | Steam: Straholic | XBL: Straholic
  • 0
Det enda spel jag faktiskt stängt av för att det blev för skrämmande var Resident Evil 2 på N64. Spelade som liten kid ensam hemma och kråkorna på vinden fick gränsen att gå.
  • 0
För egen del är det helt klart P.T. Den upplevelsen höll sig på minnet länge, trots att jag spelade med 3 andra människor i rummet (i mörker dock, såklart). Annars är Alien: Isolation en riktigt ruggig men mästerlig upplevelse. Minns även ett moment när jag gick och lade mig utan att pausa ordentligt i Fatal Frame (Project Zero i EU) och vaknade klockan 03:00 av att PS2-kontrollen vibrerade på trägolvet i mitt svarttapetserade flickrum. En sådan där grej man aldrig glömmer.
PEPPA SPEL
  • 0
Citerar Lisa Dahlgren:
För egen del är det helt klart P.T. Den upplevelsen höll sig på minnet länge, trots att jag spelade med 3 andra människor i rummet (i mörker dock, såklart).
Ja fy det var riktigt otäck stämning i det. Satt själv och spelade det i mörker och ensam hemma i huset och sent på kvällen/natten. Slutade med att jag stängde av och gick och la mig för att försöka somna, blev ingen sömn den natten ska tilläggas. Kan tillägga att jag inte är direkt mörkrädd av mig men just detta speldemo blev lite för mycket. Blev otroligt besviken när jag sedan fick höra att spelet lades ner, eller vad det var som hände. För tror det hade kunnat bli något utöver det vanliga. Tilläggas är att jag är en stor anhängare av skräckfilmer och tillika skräckspel. Försöker även uppleva övernaturliga upplevelser i verkliga livet genom att övernatta i diverse spökhus som Borgvattnet och Frammegården mm men P.T var värre än dessa övernattningar.
Metal is my religion, Judas is my Priest
  • 0
  • zj
  • zj
Eternal Darkness när sanity-effekterna eskalerar...
ekande kvinnoskrik och spädbarnsgråt i bakgrunden, huvudet på karaktären klyvs av, blod som rinner nedför väggarna, plötsliga störningar på skärmen etc... tror inte något annat spel har lyckats skrämma mig som ED.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!